Bologna Birim Koordinatörü
Prof. Dr. Nurullah ÖZDEMİR
TNKÜ Veteriner Fakültesi
902822504719
Program Türü
Lisans Programı
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Master derecesi
Kazanılan Derece
Veteriner Hekimliği bütünleşik bir programdır. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan ve stajda başarılı olan mezunlara "Veteriner Hekimliği Diploması" derecesi alırlar. Veteriner Hekimliği alanında yüksek lisans derecesi verilir.
Eğitim Türü
Tam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları
Veteriner Fakültesi´ne, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) yerleştirilen öğrencilerin kesin kayıtları Yükseköğretim Kurulunca belirlenen ilkeler çerçevesinde yapılır. Öğrenci, kesin kaydını kendisi yaptırmak zorundadır. Fakülteye girmeye hak kazanan öğrencilerin kayıt-kabulleri Rektörlükçe belirlenen esaslara göre Dekanlıkça yürütülür.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim Kurumları´nda önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumu´nun belirlemiş olduğu "YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE YÜKSEK LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK" kapsamında gerçekleşmektedir. Veteriner Fakültesi´nin eğitim planında yer alan İngilizce dersi için her akademik yılın başında muafiyet sınavı yapılmaktadır. Bu dersten beklenen yeterliliği sağlayan öğrenciler muafiyet sınavlarına girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ilgili dersten muaf kabul edilmektedir.
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, beş yıllık lisans eğitimini Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Veteriner Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiş olan ölçütlere uygun olarak tamamlamış olan öğrenciler mezun olmuş sayılır. Bu bağlamda YÖK mevzuatına uygun olarak lisans öğrencilerinin, ders programında belirlenmiş olan zorunlu-seçmeli alan-meslek bilgisi olmak üzere toplam 300 AKTS başarıyla tamamlamaları mezun olmaları için yeterli görülmektedir. Ayrıca Programdan mezun olabilmek için staj çalışması yaptırılacaktır.
Program Amacı
Veteriner Fakültesi´nde dersler yarıyıllık olarak okutulmaktadır. Bu nedenle ders planı yarıyıllık olarak oluşturulmuştur. Veteriner Hekimliği programı temel bilimler bölümü yanı sıra klinik öncesi bilimler, zootekni ve hayvan besleme, klinik bilimleri ve besin hijyeni ve teknolojisi bölümleri olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır.
Veteriner Fakültesi eğitim-öğretim programı veteriner hekimliği konularında çağdaş bilgi birikimi ve özel becerileri kazandırmayı hedef alan, yeniliklere açık, öğrenmede mükemmelliği teşvik eden, problem saptama ve çözmede öğrenci merkezli ve sistemli yaklaşımı benimsetmeye, başarılı olanların belirlenme ve ödüllendirilmesine, devamlı değerlendirme ile geri beslemeye olanak sağlamayı amaçlamış bir programdır. Bu program yalnız veteriner hekimlik sanatı ve bilimi için tıbbi bilgi ve becerileri vermekle kalmaz, kendini görevi, ulusu ve insanlığa adamış veteriner hekimler yetiştirmeyi amaçlar.
Mezunların Mesleki Profilleri
Veteriner Fakültesi´nde 5 yıllık eğitimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler "Veteriner Hekim" ünvanı alarak mezun olmakta, hayvan sağlığı ve sanayisine yönelik hizmet alanlarında ve Gıda , Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı´na Çevre-Orman Bakanlığı´na, Sağlık Bakanlığı´na bağlı kurumlarda, Yerel Yönetimlerde, Türk Silahlı Kuvvetleri´nde, Yem sanayinde, Tavukçuluk sektöründe, Et ve süt sektöründe, Veteriner ilaç sektöründe, Serbest Veteriner Hekimi olarak özel kliniklerde, Türkiye Jokey Kulübünde, Hayvanat Bahçeleri Üretim çiftliklerinde çalışma olanağı bulunmaktadır. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlarımız farklı üniversitelerin ilgili bölümlerinde lisans üstü (yüksek lisans, doktora) eğitim yapabilmekte ve akademik kadro olanaklarından da yararlanabilmektedir
Bir Üst Dereceye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
Sınavlar; ara (vize), yarıyıl sonu (final), bütünleme, mazeret, muafiyet ve tek ders sınavlarından ibarettir. Genel not ortalamasına katılan derslerden başarısız olan öğrencilere dönem sonunda bir bütünleme sınav hakkı verilir. Sınavlar; yazılı, sözlü, yazılı-sözlü ve uygulamalı yapılabilir. Sınavların hangi şekilde yapılacağına, ilgili anabilim dalı/dallarının görüşü alınarak, Fakülte Kurulu karar verir. Bu sınavların yapılacağı yer ve tarihler Dekanlık tarafından belirlenir ve sınavlardan en az 15 gün önce ilân edilir. Öğrenciler sınava ilân edilen gün, saat ve yerde girmek, kimlik belgeleri ile istenebilecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadırlar. Bir dersin final/bütünleme sınavından sonra öğrencinin o dersten başarılı sayılabilmesi için, ara sınav/sınavlar not ortalamasının %40’ı ile final/bütünleme sınav notunun %60’ının toplamı dikkate alınarak, 100 puan üzerinden en az 60 puan alması gerekir ve harf notu olarak verilir. Uygulaması olan derslerin sınavları teorik ve/veya pratik olarak yapılabilir. Uygulama sınavından alınan notun ara sınav, final ve bütünleme sınavı notuna katkı oranı ilgili anabilim dalı tarafından belirlenir. Derslerden alınan notların değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır.
Puan
Harfli Notu
Katsayı
Başarı Durumu
90-100
AA
4.00
Başarılı
80-89
BA
3.50
Başarılı
70-79
BB
3.00
Başarılı
65-69
CB
2.50
Başarılı
60-64
CC
2.25
Başarılı
50-59
DD
2.00
Başarısız
30-49
FD
1.00
Başarısız
0-29
FF
0.00
Başarısız
Ağırlıklı not ve genel ağırlıklı not ortalaması; Bir dersin ulusal kredisi ile o dersten alınan notun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı notudur.
Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO), öğrencinin fakültenin eğitim-öğretim döneminin başlamasından itibaren aldığı bütün derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin ulusal kredilerinin toplamına bölünmesi ile elde edilir. GANO hesaplamasında öğrencinin tekrar ettiği derslerden aldığı son notu dikkate alınır. GANO her yarıyıl sonunda yeniden hesaplanır.
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
KULLANILAN ARAÇLAR
Ders
Dinleme ve Anlamlandırma
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Tartışmalı Ders
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Özel Destek / Yapısal Örnekler
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
Önceden planlanmış özel beceriler
Standart derslik teknolojileri, özel donanım
Problem Çözme
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
Önceden planlanmış özel beceriler
Beyin Fırtınası
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Küçük Grup Tartışması
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
Gösterim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Benzetim
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
Seminer
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Grup Çalışması
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
Saha / Arazi Çalışması
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Laboratuar
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Özel donanım
Ödev
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
Sözlü
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnceleme / Anket Çalışması
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Panel
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
Konuk Konuşmacı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Program Çıktıları
1-Bilgi birikimi ve deneyimiyle ayırıcı tanı yapabilir, çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir 2-Çiftlik yönetimi ile ilgili problemleri saptama, tanımlama formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisini kazanır 3-Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisini kazanır 4-Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanır, yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır 5-Hastalıklara ilgili olarak acil müdahale yapabilir, suni tohumlama, biyoteknoloji, doğum, operasyon ve tedavi etme becerilerini kazanır 6-Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri aktarabilme becerisini kazanır 7-Hayvan sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir 8-Hayvansal üretim uygulamaları için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisini kazanır 9-Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır 10-Her türlü bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ile diğer bilgi kaynaklarını etkin kullanabilme becerisini kazanır 11-Karşılaştırmalı olarak hayvan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisini kazanır 12-Mesleki açıdan her türlü proje yapma ve yürütebilme yeteneği, hayvancılık sektöründe çalışanların sağlığı ve iş güvenliği konularında bilinç oluşturabilme, hayvansal üretim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık yaratabilme becerisini kazanır 13-Meslektaşları, diğer meslek mensupları, hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir 14-Veteriner hekimliği mesleği ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanır 15-Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı, gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır 16-Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleğin icrasını bu mevzuata göre yapar 17-Veteriner Hekimlik mesleğinin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir 18-Yeterli klinik ve laboratuvar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir