Veteriner halk sağlığında önemli olan bazı paraziter hastalıklar (örn:Trichinellosis, Hidatidosis, Anisakiasis gibi) hakkında gerekli bilimsel konuların öğretilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ-1- 1- Zoonoz parazitleri tanır
2- Teşhis metotlarını öğrenir
3- Koruyucu hekimlik ve Tek Sağlık kavramlarını öğrenir.
ÖÇ-2- Bu dersi alan öğrenci Veteriner Halk Sağlığında öneme sahip parazitolojik konulara hakim olacaktır.
Dersin İçeriği
Parazitoloji açısından önemli ve yaygın görülen hastalıkların öğretilmesini içerir.
Haftalık Konular - Öğretim Yöntem ve Teknikleri/Ön Hazırlık Kaynakları
1
Veteriner Parazitoloji ve Halk Sağlığı
İnternet araştırması
2
Parazitlerin Veteriner Önemi
İnternet araştırması
3
Parazitlerin Tıbbi Önemi
Kütüphane araştırması
4
Zoonoz Parazitler 1
E-araştırma
5
Zoonoz Parazitler 2
e-araştırma
6
Zoonoz Parazitler 3
e-araştırma
7
Zoonoz Parazitler 4
e-araştırma
8
Zoonoz Parazitler 5
e-araştırma
9
Veteriner Halk Sağlığı
E-araştırma
10
İşletme ve Kliniklerde Hijyen
e-araştırma
11
İşletme ve Kliniklerde Sanitasyon
e-araştırma
12
Veteriner Halks Sağlığında Korunma 1
13
Veteriner Halk Sağlığında Eğitim
Kütüphane araştırması
14
OIE tanıtımı
15
Tek Tıp Tek Sağlık
E-araştırma
16
Final
Ders notlarına çalışma
Kaynaklar / Ders Notu
Veteriner Parazitoloji. Cilt 1-2. Türkiye Parazitoloji Derneği Yayınları.
Kaynaklar / Diğer Kaynaklar
Veteriner Parazitoloji. Cilt 1-2. Türkiye Parazitoloji Derneği Yayınları.
Materyal Paylaşımı /Dökümanlar
.
Materyal Paylaşımı / Ödevler
.
Materyal Paylaşımı / Sınavlar
1 vize. 1 final.
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
KATKI PAYI
Arasınav 1
40
TOPLAM
40
Yarıyıl İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
40
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
60
TOPLAM
100
Ders Kategorisi
Destek dersleri
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgi birikimi ve deneyimiyle ayırıcı tanı yapabilir, çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir
PÇ-2
Çiftlik yönetimi ile ilgili problemleri saptama, tanımlama formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisini kazanır
PÇ-3
Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisini kazanır
PÇ-4
Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazanır, yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
PÇ-5
Hastalıklara ilgili olarak acil müdahale yapabilir, suni tohumlama, biyoteknoloji, doğum, operasyon ve tedavi etme becerilerini kazanır
PÇ-6
Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri aktarabilme becerisini kazanır
PÇ-7
Hayvan sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
PÇ-8
Hayvansal üretim uygulamaları için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisini kazanır
PÇ-9
Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır
PÇ-10
Her türlü bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ile diğer bilgi kaynaklarını etkin kullanabilme becerisini kazanır
PÇ-11
Karşılaştırmalı olarak hayvan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisini kazanır
PÇ-12
Mesleki açıdan her türlü proje yapma ve yürütebilme yeteneği, hayvancılık sektöründe çalışanların sağlığı ve iş güvenliği konularında bilinç oluşturabilme, hayvansal üretim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık yaratabilme becerisini kazanır
PÇ-13
Meslektaşları, diğer meslek mensupları, hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir
PÇ-14
Veteriner hekimliği mesleği ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanır
PÇ-15
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı, gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
PÇ-16
Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleğin icrasını bu mevzuata göre yapar
PÇ-17
Veteriner Hekimlik mesleğinin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
PÇ-18
Yeterli klinik ve laboratuvar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
#
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
PÇ-17
PÇ-18
ÖÇ-1
5
1
5
1
1
5
5
1
1
5
5
5
5
5
5
4
5
5
ÖÇ-2
5
1
5
1
1
5
5
1
1
5
5
5
5
5
5
4
5
5
AKTS(ECTS) / İş Yükü Tablosu
Etkinlik türü
Etkinlik Sayısı
Etkinlik Süresi
Toplam İş Yükü
Ders süresi(sınav haftası dahildir: toplam ders saati)
15
1
15
Sınıf dışı ders çalışma süresi(ön çalışma, pekiştirme)